Búsqueda por año y curso

Entrada destacada

URGENTE! - INFORMACIÓN DE ADMINISTRACIÓN

Queridas familias: Les recordamos que para desarrollar las diversas actividades escolares, los alumnos deberán contar con un seguro de Respo...

miércoles, 5 de agosto de 2020

Fortnight assignment 3rd year A

   El presente trabajo se realiza de forma personal. No se admitirán respuestas similares entre estudiantes.

La presentación del trabajo via electrónica debe conservar el formato original. De no ser así el trabajo deberá ser hecho nuevamente o será desaprobado.

Si no entiende alguna de las consignas o alguna palabra, utilice diccionario (del formato más accesible). Si tienes alguna duda puedes consultar por los medios electrónicos disponibles.

Fecha de entrega: 18 de agosto  de 2020, 12,30 hs.

Name: __________________________________________________________________________

Put the verbs into the simple present or present progressive.

1.      Look! He ____________________________________________________ (leave) the house.

2.      Quiet please! I____________________________________________________ (write) a test.

3.      She usually ___________________________________________________ (walk) to school.

4.      But look! Today she _______________________________________________ (go) by bike.

5.      Every Sunday we _____________________________________ (go) to see my grandparents.

6.      He often ____________________________________________________ (go) to the cinema.

7.      We _____________________________________________ (play) Monopoly at the moment.

8.      The child seldom _______________________________________________________ (cry). 

9.      I ______________________________________________ (not / do) anything at the moment.               We______________________________________________ (watch / he) the news regularly?

 

         Complete the text with simple present or present progressive of the verbs in brackets.

                                                 ZOË THE CHIMP

         Zoë is a very intelligent chimpazee. She  ...................... (live) with Dr. Christine Godwin and her family in California. Dr. Godwin...................... (teach) the chimp to use her hands to say she is hungry, happy or worried. Phll godwin, Christine’s husband,................................... (make) a film of Zoë life for a TV documentary. He ...................................... ( build) a classroom for Zoë next to the house so Zoë now has a room to learn in. It is important that the chimp always ............................(learn)  in the same place every day. After the lessons Zoë ..............................(eat) and.................................(drink) and in the afternoons she ...........................(play) in the house. The Godwins ................................(not watch) her all the time. “We know that when the cage is empty Zoë .........................(go) for a walk”,laugh Phil.

 

 

 

Complete the text with simple present or present progressive of the verbs in brackets

                           A HOLIDAY JOB WITH A DIFFERENCE!

         I (study)…………………….English at Exeter University. I’m on holiday at the moment and   I (work)……………………..in a public library. I’m lucky to have this job. I (not have to)…………….to get up early. The library (open)…………at 10 and (close)………………….at 7. It’s interesting work because people (always come in) …………………….and (ask)……………………….me to help them, so I (learn)…………………..a lot about different subjects. I (enjoy) …………………..the job and (find)………………….it very amusing, too. People (use)………………….the strangest things as bookmarks. I have found a rasher of bacon (uncooked).Matchsticks (be)………………….common and so (be)………………bus tickets. My colleagues (always find)……………………..things too – even a €10 note, but I haven’t been so lucky! I often (think)……………………….of the photo of a beautiful woman which I found. On


Administración 5º "A"

Hola alumn@s:
Espero se encuentren muy bien para arrancar despacito la segunda parte del año. Aguardo se pongan al día para los que me están debiendo los últimos trabajos prácticos. Y a la brevedad vendrán los nuevos T.P. de Administración. Buena semana les mando un videíto que les grabé en las vacaciones.


Fortnight assignment I 2nd year A-B

 

El presente trabajo se realiza de forma personal. No se admitirán respuestas similares entre estudiantes.

La presentación del trabajo via electrónica debe conservar el formato original. De no ser así el trabajo deberá ser hecho nuevamente o será desaprobado.

Si no entiende alguna de las consignas o alguna palabra, utilice diccionario (del formato más accesible). Si tienes alguna duda puedes consultar por los medios electrónicos disponibles.

Fecha de entrega: miércoles 19 de agosto  de 2020, 12,30 hs.

 

Name: _________________________________________________________________________

Jamie’s School Meals.

      In the UK, schools lunches today are very different from school lunches in the past. Schools canteens don’t serve a lot of chips now, and children eat a lot of fresh fruit and vegetables.

      One person responsible for this change is the popular television chef Jamie Oliver. In the TV series, Jamie visits a lot of schools in different parts of Britain to inspect the type of food that children eat. He observes that in general they don’t eat well, and he decides to prepare meals for the children with fresh ingredients. The results are very positive. After a lunch with fresh food, the children have a lot of energy and they do more work in class.

      Thanks to Jamie’s TV programme, school meals are now very healthy. Schools can’t serve junk food or food with a lot of salt or fat in it. Crisps, chocolate and fizzy drinks are not on the menu, and all meals have fresh fruit or vegetables.

Match the questions with the answers.

1) Who’s Jamie Oliver?                                           A) That children don’t eat well at school.

2) Where does he go on his TV programme?            B) Children have more energy and do more work.

3) What does he observe?                                        C) A chef on TV.

4) What does he do?                                                 D) He prepares healthy meals for schools.

5) What are the result?                                              E) To school.

 

 

 

 

COMPLETE SENTENCES WITH THE PAST FORM OF THE UNDERLINED VERBS.

1)I often see Mark. I____________________ him again only yesterday.

2)As teenagers, we always_______________ each other very well. We still understand each other now.

3) I hardly  __________________________ Ray’s wife. Did you know her at all?

4) We always meet on Sunday. We_____________________ last Sunday as usual.

5) I often find things on the beach. I_______________ this very old bottle yesterday.

6) Someone always leaves that window open. Who_____________ it open this time?

7) They sell all kind of rubbish now, but they once________________ good handmade furniture.

8) She is very good at figures, you know. She___________________ first in maths at school.

9) I have the same car now that I _____________ five years ago.

10) I don’t keep pets now, but I ____________ a dog when I was young


Bienvenidos a Clase Nuevamente 4º "A" Economía y Sistemas Administrativos. Importante.

Hola alumn@s espero se encuentren muy bien para arrancar despacito la segunda parte del año. Aguardo se pongan al día para los que me están debiendo los últimos trabajos prácticos. Y a la brevedad vendrán los nuevos T.P. de ambas materias. Buena semana les mando un videíto que les grabé en las vacaciones.


Actividad de inglés 1º año

   El presente trabajo se realiza de forma personal. No se admitirán respuestas similares entre estudiantes.

La presentación del trabajo via electrónica debe conservar el formato original. De no ser así el trabajo deberá ser hecho nuevamente o será desaprobado.

Si no entiende alguna de las consignas o alguna palabra, utilice diccionario (del formato más accesible). Si tienes alguna duda puedes consultar por los medios electrónicos disponibles.

Fecha de entrega: miércoles 19 de agosto de 2020, 12,30 hs.                                                                          

                                                                            

                                                                                    Assessment

We’re Lucy and Sally. We’re from Canada. Lucy is eighteen years old and I’m twenty years old and I’m twenty years old. Lucy’s favourite sport is baseball and my favourite sport is swimming.

1) Where are Lucy and Sally from? ______________________________________________

2) How old is Lucy? How old is Sally? ___________________________________________

3) What’s Lucy favourite sport? _________________________________________________

4) What’s Sally favourite sport? _________________________________________________

FILL IN WITH:         ‘m/am, is/’s, are/’re. Affirmative and/ or negative.

1) ____ Ankara in Egypt? No, it _________. It___ in Turkey.

2) ____ they clowns? No, they ________. They _____ actors.

3) ______ that a blackboard? No, it _________. It _______ a briefcase.

4) How old _______ Melanie? She ______ nine years old.

5) ____ you a dentist? No, I ____ not. I _______ a doctor.

Write questions using the cues.

1) Does ____________________________________________? (your sister / speak/ Italian)

2) Where ___________________________________________? (you/ live)

3) Is _______________________________________________? (he / meet/ them tomorrow)

4) Why ____________________________________________? (You/ not do your homework now)

5) How often ________________________________________? (you/ go/ cinema)

 

 


ECONOMÍA 3 A

HOLA A TODOS/AS

Seguimos trabajando con los conceptos fundamentales de  macroeconomía!! A continuación les dejo un video explicativo del nuevo tema que nos ocupa: El Banco Central de la República Argentina


MUCHA FUERZA PARA LO QUE VIENE!! 

LES MANDO UN FUERTE ABRAZO!!

FILOSOFÍA 5 A Y 5 B

 HOLA A TODOS/AS

A continuación les dejo un video introductorio del nuevo tema que nos ocupa y les hago una propuesta para seguir trabajando!!

https://drive.google.com/file/d/19jK6Nbvm-KRhcZze9liSP0flss416z8W/view?usp=sharing


BUEN COMIENZO Y FUERZA PARA LO QUE VIENE!!

UN ABRAZO ENORME!!

SANTO DOMINGO DE GUZMÁN

DÍA SÉPTIMO

"LA ALEGRÍA" 

    En el día de hoy, ya nos encontramos en el día séptimo de la novena, en este día rezamos desde la alegría:

Séptimo modo de orar
Frecuentemente se veía a Santo Domingo dirigido por completo hacia el cielo como flecha tensa en un arco.

Textos bíblicos
Sal 27, 2; 133, 1-2; 140, 1-2

Reflexión
    La abundante iconografía medieval que representa a Santo Domingo lo muestra muchas veces con su mirada al cielo y con el rostro afable, casi risueño. Hasta el papa Paulo VI reconoce que ha hecho escuela en el camino de la santidad y la alegría.
    Esta alegría es subrayada tanto por el beato Jordán como por Sor Cecilia Cesarini quien expresa: “… y como el corazón alegre alegra el semblante, la benignidad del suyo transparentaba la placidez y el equilibrio del hombre interior”.
    Por supuesto, porque la alegría tiene un origen espiritual. Y Domingo nos enseña con su orar mirando el cielo cómo vivir en entrega y alegría.
Sus compañeros decían “de día nadie más comunicativo y alegre. De noche nadie más dedicado a la oración y a la meditación”.
                En ese mirar al cielo y estar en actitud de flecha parece querer penetrar el misterio de Dios para presentarle a la Orden: frailes, monjas y a cada persona que conoció en el camino de su predicación, con el deseo de que cada uno de ellos se sintiera llamado a participar de la alegría del Reino de Dios.
    Los biógrafos escriben que siempre en el silencio y en la soledad de la oración sus frailes observaban en secreto con intención de imitarle.
    Entonces, ¡hoy es momento de imitarlo! Domingo enfrentó las miserias, persecuciones y dificultades de su tiempo con la alegría de llevar el mensaje de Dios.     En la actualidad la vida cotidiana está íntimamente ligada a la tecnología y las redes en donde expresamos nuestra felicidad y tristeza, pero no siempre profundizamos en ellas. La misma naturaleza manifestándose en una pandemia nos obliga a aislarnos. Pero ninguna de estas realidades debe impedirnos de realizar nuestra predicación impregnada de alegría.

Oración
    Dios todopoderoso que hiciste de nuestro padre Domingo un testimonio de la Verdad y la alegría, te rogamos nos concedas la gracia y la fuerza de seguir sus caminos, dejándonos guiar por tu sabiduría que viene de lo alto. Haz que por su mediación sintamos en nosotros la urgencia de anunciar al mundo el Evangelio, contágianos tu buen humor y alegría y ayúdanos a crecer en santidad. Por Jesucristo, nuestro Señor. Amén.

Viviana de Matteis
Presidente de FRADA | Buenos Aires

LÓGICA 4 B

HOLA A TODOS/AS

BUEN COMIENZO PARA TODOS/AS!!!!
  • Les dejo a continuación un video explicando una manera diferente de concebir a la ciencia de las que veníamos viendo: la propuesta por Thomas Khun.
https://drive.google.com/file/d/19feTxZJMuMJN_6822NXknfFrEQXh747a/view?usp=sharing
  • Les dejo también el material y les pido que realicen la actividad de la pagina 110 para el 15/08!!
https://drive.google.com/file/d/1uoFJU_4tI4UF3GJtKd2MxQ64jfUYV3Sx/view?usp=sharing


LES MANDO UN ABRAZO ENORME!! 

FUERZA PARA LO QUE VIENE!!

SANTO DOMINGO DE GUZMÁN

NOS VAMOS PREPARANDO PARA CELEBRAR EL DÍA DE NUESTRO PADRE  

“SANTO DOMINGO DE GUZMÁN

     Estamos a pocos días de celebrar, el día de nuestro querido padre Santo Domingo de Guzmán, el 8 de agosto. Dedico su vida entera a la "Predicación de la Palabra de Dios" . 

  Por este motivo, como comunidad educativa nos uniremos al rezo de la novena, porque también somos parte de la gran familia dominica al compartir el mismo carisma que nos dejó Santo Domingo.  Por lo tanto, en estos nueve días de la novena,  se está reflexionando y rezando desde los distintos modos de orar.

    A continuación, dejamos un pequeño vídeo sobre Santo Domingo sobre su vida a grandes rasgos…

    También te dejemos un tríptico de lo que venimos rezando durante estos nueve días de la novena…